fbpx
15 juni 2021

Driessen Groep gepresenteerd als hoofdsponsor Virtuele Banenbeurs

Driessen Groep, een familie van bedrijven die zich dagelijks inzet voor meer werkgeluk in de publieke sector, is hoofdsponsor van de Virtuele Banenbeurs. Dat maakt de organisator van het evenement, Sollicitatiedokter, vandaag bekend.

“Hoofdsponsor zijn van deze Virtuele Banenbeurs is een perfecte manier om een van onze kernwaarden, namelijk werkgeluk, mee te geven bij de start van vele carrières, vertelt een enthousiaste Jeroen Driessen, CEO van Driessen Groep. Wij zetten ons met onze familie van bedrijven namelijk dagelijks in om werkgeluk voor zoveel mogelijk mensen en organisaties mogelijk te maken.” De Virtuele Banenbeurs, gericht op starters en young professionals, is de eerste volledig digitale banenbeurs van Nederland.

Werkgeluk te weinig bekend

Wie denkt er bij de start van een carrière na over werkgeluk? Veelal zijn starters en young professionals bezig met vragen als: Past deze functie bij mij? Voldoe ik aan de kwaliteitseisen? Heb ik de juiste skills en vaardigheden? Toch kan het veel opleveren als zij zichzelf de vraag stellen: Past het bedrijf bij mij? Het hebben van bijvoorbeeld dezelfde waarden als het bedrijf waar je werkt, zorgt vooral op langere termijn voor meer werkgeluk zo blijkt uit de praktijk. Tijdens een van de workshops vertelt collega Malou Bruil, Recruitment Marketeer bij Jeij, onderdeel van Driessen Groep, meer over hoe Driessen Groep en de verschillende bedrijven invulling geven aan werkgeluk en wat dit betekent voor de medewerkers en klanten.

3D-omgeving

De Virtuele Banenbeurs vindt op 28 juni plaats in een 3D-omgeving met meerdere ruimtes. In de ene beurshal kunnen studenten en starters rustig langs alle digitale informatiestands struinen, terwijl de andere beurshal tot een netwerkruimte wordt omgetoverd.

Op de mainstage van het event, die zowel in het Nederlands als in het Engels aanwezig is, worden diverse, leerzame presentaties gehouden. Elders laten bedrijven die op de beurs afkomen presentaties zien en worden er masterclasses gegeven. Als hoofdsponsor is Driessen Groep overal op het beursterrein op prominente plaatsen te zien en zijn er twee masterclasses te volgen. Organisaties als KLM, Heineken en de Rijksoverheid zijn ook van de partij.

1-op-1-gesprekken

Al die organisaties zijn overigens niet alleen aanwezig om zichzelf te presenteren. Ze zijn er ook om 1-op-1 in gesprek te gaan met studenten die zich daarvoor aanmelden.

Die studenten krijgen een assessment ter waarde van €150,- aangeboden van de organisatie. Dat heeft twee voordelen. Aan de ene kant weet de student na afloop van het assessment wat zijn of haar kwaliteiten zijn. Aan de andere kant is het fijn voor bedrijven die met hen gaan spreken. Ze weten door de uitslagen van het assessment al een beetje wat de persoon tegenover hen kan.

Bij welke organisaties de studenten aan tafel komen, hangt overigens ook af van de assessmentresultaten. Organisaties nodigen hen namelijk op basis van die uitslag uit voor een gesprek. De etnische achtergrond, gender of het netwerk van de student in kwestie bepalen dus niet of hij of zij ergens binnenkomt. Zijn of haar skills en vaardigheden doen dat wel.