fbpx
22 april 2021

Op zoek naar een boost? Je krijgt hem van de ‘7 Minute Workout’

Wil jij iedere dag beginnen met een boost? Met de ‘7 Minute Worktout’ geef jij jezelf en jouw sollicitaties een flinke dosis energie.

Als je op zoek bent naar een baan, is het belangrijk dat je lekker in je vel zit. Daarom is het goed om iedere werkdag, voordat je begint met solliciteren, een paar minuten te sporten. Je krijgt daar namelijk niet alleen een fysieke, maar ook een enorme mentale boost van. Bovendien kan jij je beter concentreren als je ’s ochtend beweegt.

Sportend je dag beginnen

Dat zijn overigens niet de enige redenen waarom ’s ochtends sporten goed voor je is. Zo slapen mensen die in de ochtend bewegen doorgaans ook beter. Daarnaast is sporten een prettig beginpunt van jouw sollicitatiedag: je schudt je lichaam er letterlijk wakker mee.

Even resumeren: van ’s ochtends sporten krijg je een mentale boost, ga jij je beter concentreren en ga je ’s avonds met minder stress naar bed. Dat is toch alles wat je wilt, als je een werkzoeker bent? Daarom raden wij je aan om – als je daartoe in staat bent – iedere werkdag je ochtend te beginnen met een beetje beweging.

7 Minute Workout

Ben je overtuigd? Dan kan je natuurlijk iedere ochtend een rondje hardlopen. Of je gaat naar de sportschool om wat oefeningen te doen. Maar wil jij liever zo snel mogelijk een flinke dosis sport binnenkrijgen? Dan hebben twee Amerikaanse onderzoekers iets geniaals voor je bedacht.

Ze ontwikkelden de zogeheten ‘7 Minute Workout’. Die bestaat uit 12 oefeningen die je in 7 minuten kunt doen. Natuurlijk, de oefeningen vragen behoorlijk wat van je. Maar – en dit is wetenschappelijk bewezen – je hebt in die 7 minuten wel net zoveel aan je gezondheid gedaan als een hardloper in enkele uren doet. Doe je hem aan het begin van de ochtend, dan kan je vervolgens de hele dag knallende sollicitaties schrijven.

Andere voordelen

De snelheid waarmee je de oefeningen aflegt is overigens niet het enige grote voordeel van de ‘7 Minute Workout’. Hij vergt namelijk ook nauwelijks spullen. Met alleen een stoel en een muur ben je er al. Echt iedereen kan de oefening dus doen.

Enthousiast? Wil je ook beginnen aan de ‘7 Minute Workout’? Doe dan ieder van onderstaande oefeningen 30 seconden lang. Neem na iedere oefening 10 seconden rust. Die interval is erg belangrijk om het juiste effect in je spieren te creëren. Check deze video om te controleren of je alle oefeningen correct uitvoert.

De ‘7 Minute Workout’

  1. Jumping jacks
  2. Wall sit
  3. Opdrukken
  4. Buikcrunches
  5. Step-ups met stoel
  6. Squat
  7. Triceps dips met stoel
  8. Planken
  9. Knieën optrekken
  10. Lunge
  11. Opdrukken, opdrukken zijkant
  12. Planken zijkant

Meer lezen?

In dit artikel van The New York Times vind je meer over het onderzoek. Je ziet ook in illustraties hoe je de 12 verschillende oefeningen precies uitvoert.

Ook op Sollicitatiedokter schrijven?

Ben jij een sollicitatie-expert en wil je graag jouw verhaal doen op Sollicitatiedokter? Word dan een gastblogger! Neem voor meer informatie contact op met joost@sollicitatiedokter.nl.